Eddy Merckx footwear

  • Concept en design
  • Bouw site en CMS
  • Klant sinds 2011

DNA van een legende vertalen naar website design

Iets maken voor een legende is altijd een uitdaging. Zeker als die legende Eddy Merckx heet. De oud-wielrenner lanceerde in 2011 een eigen schoenenmerk en daar moest een bijbehorende stijlvolle site bijkomen. Het uitgangspunt was dat het DNA en de voetsporen van Merckx duidelijk in het concept van de site moest zijn terug te vinden. 80dB ging die uitdaging graag aan.

Net zoals Merckx zelf duidelijk in zijn schoenen verwijst naar het verleden, zo heeft 80dB een site ontworpen die sterk verwijst naar de geschiedenis en de legacy van de wielrenner. Zo verwijst het getal 525 naar de 525 door Merckx behaalde overwinningen. Er is verder gekozen om historische beelden te mixen met zwart-wit foto’s, die door 80dB zelf vervaardigd zijn en quotes van de master himself.

De kleuren van de schoenencollectie zijn ook verwerkt in het kleurbeeld van het design. Hierdoor heeft de site een fris en sportief uiterlijk, maar ademt tegelijkertijd nostalgie uit.

CMS en social media

Wat betreft de technische aspecten is gekozen voor een content management systeem dat volledig zelf te beheren is. De site is ook gekoppeld aan social media.

  • De beeldcollectie volledig te beheren via CMS.
  • Koppeling site met Facebook, Twitter en Twitterfeed van de eigen account.
  • Automatische RSS-feeds op de site van Eddy Merckx.
     

Over Eddy Merckx

Eddy Merckx, ‘The Cannibal’, is een Belgische oud-prof wielrenner die actief was van 1962 tot 1978. Zijn eerste race reed hij op zijn zestiende. Met 525 gewonnen wedstrijden wordt Merckx als de grootste en succesvolste wielrenner aller tijden beschouwd. Hij won bijna alle klassiekers en vijf keer de Tour de France en de Giro d’Italia. Naast een schoenenlijn produceert hij ook fietsen in een eigen fabriek.