OnlineSeminar - Prospectsite

• Realisatie website
• Ander project: OnlineSeminar webinartool
• Klant sinds 2010

De opdracht

Naar aanleiding van de recente re-styling van de OnlineSeminar huisstijl is er een behoefte aan een nieuwe prospectsite ontstaan. De uitdaging hierbij geldt zowel het design als de techniek: er is veel nieuwe functionaliteit ingebouwd. Voorbeelden hiervan zijn: een agendafunctionaliteit en een on-demand systeem voor het terugkijken van de opnames waarbij verschillende koppelingen met databases werden ontwikkeld. 

Design

De website heeft uitgebreide functionaliteit en veel content. Het ontwerp zorgt ervoor dat de site toegankelijk en overzichtelijk blijft. De website functioneert tevens als een webapp waarbij alle functionaliteiten in ‘responsive’ vorm toegankelijk zijn voor zowel telefoon als tablet (responsive design). Dit is belangrijk omdat OnlineSeminar tegenwoordig ook te zien is op de mobile devices via een door 80dB ontwikkelde app. Bij de huidige opzet zijn de webinars veel meer voorzien van een eigen gezicht (personalisering) en is het mogelijk om op een meer persoonlijke titel connectie te kunnen maken met de doelgroep (profiling).

Techniek

Het is een complexe website die veel techniek in zich heeft en voornamelijk geschreven in .Net (ctt), Javascript, linq en CSS 3. Het goed vindbaar zijn op internet is een belangrijk onderdeel van de opdracht. Hiervoor zijn de SEO, de search engine optimalisatie, richtlijnen gevolgd. Social media (Facebook, LinkedIn, Twitter, Google+) krijgen aandacht. Zo is elk onderdeel op de site te delen met het social media kanaal naar keuze.

Over OnlineSeminar

OnlineSeminar is een groot succes. Bedrijven als GITP, FD Career Challenge, De Financiele Telegraaf, ABN AMRO, Westland Utrecht Bank, Unique, Nyenrode, Rabobank, Alex Vermogensbank en PayPal maken gebruik van de webinars van OnlineSeminar. Internationale klanten zijn o.a. RBS (Royal Bank of Scotland) en Avery Dennison.