Peugeot Experience

  • Peugeot Experience website
  • Online auto voor proefrit samenstellen
  • Concept: Euro RSCG
  • Design en bouw website en CMS: 80dB
  • Meer cases: Game, Showroom
  • Klant sinds 2007


Een dynamische website met veel vloeiende bewegingen dat wilde autofabrikant Peugeot graag van 80dB. De Peugeot Experience website moet een echte ervaring zijn net als de destijds bekende blauwe showroom in Breukelen, het Peugeot Experience Center.

Echte ervaring

Peugeot Experience is een website waarop je auto’s kunt bekijken en een model kunt selecteren voor een proefrit. Alle informatie die je als Peugeotrijder wilt hebben, is beschikbaar. Je hebt bijvoorbeeld keuze uit verschillende typen motoren. Vervolgens boek je online een afspraak voor een proefrit in het geselecteerde model.

Speelse uitstraling

Ondanks de grote hoeveelheid data waar je als bezoeker uit kunt kiezen, houdt de website de speelse uitstraling die past bij het merk. Het Peugeot-gevoel is compleet met de historische achtergrond en de digitale proefritaanvraag.

80dB heeft een CMS gemaakt waarmee Peugeot zelf auto’s en beschikbare motoren kan toevoegen en alle teksten op de website kan aanpassen. Het design is uitgevoerd volgens strakke huisstijlregels van Peugeot.  

Over Peugeot

Peugeot is een van de bekendste en grootste automerken van Europa. Al meer dan 200 jaar staat het Franse automerk voor innovatie, diversiteit en het Franse gevoel voor luxe en comfort. De ontwikkeling van hybride en elekrische auto's zijn daarvan een goed voorbeeld. Naast auto's produceert Peugeot ook fietsen en scooters.